غار نمکی هرمز
نوشته شده توسط : هرمز تور

غارهای شگفت جزیره هرمز – رنگین کمان و الهه نمک

 

 

جزیره رنگارنگ و فانتزی هرمز مانند نگین انگشتری در خلیج فارس تمام توجه ها را به خودش جلب کرده. برای گردشگرانی که قصد سفر به هرمز رو دارن خیلی مهمه که قبل از سفر بتونن شناخت درستی از دیدنی های جزیره داشته باشن تا در مدتی که در سفر هستن بتونن از جاهای جالب بازدید کنن و عکس های خوبی از خودشون بگیرن.

 

 

غارهای جزیره هرمز دیدنی های جزیره هستن که مردم شناخت کمتری از اونها دارن و اطلاعات کمی از اونها در دسترس هست. در عین حال این غارها از بکر ترین و دست نخورده ترین دیدنی های جزیره هرمز هستن. در این پست به معرفی این غارها می پردازیم.

 

 

hotel list in hormuz island

غار رنگین کمان:

معروف ترین غار جزیره هرمز غار رنگین کمان هست که به معنای واقعی یک رنگین کمان سنگی هست و رگه های رنگی رنگی از 70 ظیف رنگی مختلف روی دیوار این غار وجود داره. درون این غار سنگ های رسوبی و نمکی بصورت لایه لایه های رنگی طی میلیون ها سال روی هم قرار گرفته اند و این رنگین کمان زیبا رو بوجود آوردن.

 

غار رنگین کمان در قسمت جنوب شرقی جزیره قرار گرفته و طی هزاران سال بر اثر بارندگی و جریان آب به طرف دریا ایجاد شده است. این غار بصورت دالان دالان بوده و عمق آن حدود 40 متر است. زیباترین قسمت این غار انتهای اون هست و طیف رنگی بسیار زیبایی داره.

 

 

 

rainbow island enterance

 

 

 

 

غار الهه نمک هرمز

 

غار عظیم نمک جزیره ی هرمز که با نام های غار الهه نمک و غار مراقبه هم شناخته میشه از دیدنی ترین نقاط این جزیره ی زیبا و یکی از خاص ترین غارهای موجود درکشور هست. بی شک یکی از بهترین جاها برای مراقبه و به خود اومدن و پیدا کردن مسیر زندگی غار الهه نمک هست. به دلیل وجود کانی های مختلف و قندیل های نمکی در این غار یون های منفی و انرژی مثبت زیادی در این غار هست و به همین علت از زمان های قدیم مردم این غار رو برای نزدیکی به خدا انتخاب می کردن.

 

غار نمکی مراقبه هرمز

 

دقت کنین که ورودی این غار تنگ هست ولی بعد از ورود به اون دالون دالون هست و به راحتی می تونین داخل غار بمونین. در فصل بارندگی آب در کف غار جمع میشه و برای قدم زدن داخل غار تا وسط های ساق پا در آب می مونین. این غار در اثر فعالیت‌های زمین‌شناسی در میان دره‌های اسرارآمیز و کوه‌های جزیره هرمز بوجود اومده. اگر دستتان را در آب های این غار فرو ببرید، لایه ای از نمک روی دستتان قرار می گیرد که این نشان از آن است که جزیره هرمز، روی گنبدی نمکی شکل گرفته است. نکته جالب در مورد غار الهه نمک اینکه ما با نمک معمولی سر و کار نداریم. این نمک‌ ها خاصیت درمانی دارند. می‌ گویند نفس کشیدن در هوای غار، حساسیت و آسم را تسکین می‌دهد.

سوئیت لوکس

 

غار رنگین کمان هرمز

 

 

مسیر دسترسی از تهران و شهر های مختلف به غار های جزیره هرمز

 

برای رسیدن به غارهای مختلف جزیره یا میتونین از نقشه کمک بگیرین یا از لیدره و مردم محلی. نام غارها شناخته شده هست و جزو مکان های گردشگری جزیره محسوب میشه . و حتی در جلوی در ورودی غارها دست فروش هایی که مواد غذایی یا صنایع دستی میفروشن هستن.

 

برای رسیدن به غار رنگی ابتدا باید خود را به جزیره هرمز برسونین. با هواپیما یا ماشین شخصی یا قطار خودتون رو به بندرعباس برسونین و بعد از طریق اسکله شهید حقانی با شناور از بندرعباس به جزیره هرمز بیاین. ورود ماشین شخصی به جزیره هرمز ممنوع هست و در اسکله حقانی پارکینگ برای ماشین ها هست. برای رسیدن به جزیره هرمز از قشم هم میشه اومد. از طریق اسکله شهید ذاکری برای جزیره هرمز شناور هست. برای رزرو هتل جزیره هرمز از سایت ما دیدن کنید





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: